Jedno z múdrych čínskych prísloví hovorí, že vzdelanec je pokladom pre svoju krajinu. Ak ste alebo chcete byť tým pokladom, neustále vzdelávanie by sa malo stať nevyhnutnou súčasťou vášho života. A ak ste dokonca ešte aj pedagógom a chcete ozvláštniť vyučovací proces pre svojich žiakov a dať im to najlepšie vzdelanie, k dispozícii máte na výber rôzne učebnice, knihy, metodiky a ďalšie učebné pomôcky. Vzdelanie je totiž to jediné, čo človeku nikdy nikto nevezme. A je tiež súčasťou kultúrnej evolúcie ľudstva.
Podstatnou část knihy tvoří popis konkrétních terapií využitelných ve sféře působnosti speciální pedagogiky, tedy expresivních terapií: * arteterapie, * dramaterapie, * teatroterapie, * biblioterapie a poetoterapie, * muzikoterapie, * taneční terapie a terapeutický tanec. Autoři se dále věnují: * rehabilitaci, ...
Kniha - autor Ivan Jařabáč, 96 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Pedagogika vychádza z poznania, že tvoriť v širokom zmysle slova môže každý človek, že tvorivosť sa môže prejaviť v každej činnosti. Opiera sa o praktické skúsenosti, že tvorivosť možno rozvíjať a cvičiť. V školských inštitúciách ...
Druh sortimentu : Kniha, Co teď a co potom?, Autoři : Marie Těthalová, Rok vydania : 2019,.
Publikace mapuje tvorbu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v České republice od roku 1989 do konce roku 2017 a usiluje o zobecnění uvedených postupů a zkušeností. Snaží se popsat a zhodnotit vše podstatné, co se při tvorbě kurikulárních dokumentů a standardů dařilo, případně nedařilo. K ...
Metodický deň je dôležitým prvkom v procese ďalšieho vzdelávania učiteľov v systéme celoživotného vzdelávania nevyhnutného v raste osobnostného a odborného rozvoja učiteľa. Autorka na základe získaných skúseností a poznatkov predstavuje metodický deň ako náročný proces s cieľom rozšíriť povedomie učiteľskej ...
Autor : Oľga Pivarníková, Lucia Pivarníková, Popis : Materská škola v sústave škôl plní dôležitý článok v procese výchovy a vzdelávania detí. Osobitnú pozornosť si zaslúži povinné predprimárne vzdelávanie pre deti, ktoré dosiahli päť rokov do konca augusta, ktorý predchádza začiatku školského roka, v ...
Kniha - Daniel Pennac, 208 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu V čiastočne autobiografickej knihe vychádza Daniel Pennac z paradoxné osobné skúsenosti: tento kedysi"zlý žiak" a "beznádejný prípad" nakoniec vyštudoval vysokú školu a tridsať rokov pôsobil ako učiteľ na druhom stupni a profesor francúzštiny. ...
Motivácia je súborom pohnútok, ktoré vyvolávajú aktivitu organizmu a určujú jej zameranie. Je to vnútorná hnacia sila, ktorá ženie k uspokojeniu nenaplnených potrieb. Hovorí sa, že dobrá motivácia je zárukou úspechu a vo vzťahu k edukácii, že "dobrá motivácia je polovica úspechu práce učiteľa a učenia ...
Publikácia ponúka nový pohľad na aktuálne podoby fenoménu školského podvádzania a vyrušovania v kontexte nových foriem vzdelávania detí a dospievajúcich v 21. storočí.
Včasná pedagogická diagnostika v oblastiach, ktoré ovplyvňujú školskú úspešnosť dieťaťa, je kľúčová pre podporu jeho rozvoja.
Autor : Mária Ganajová, Popis : Publikácia sprístupuje teoretické poznatky o formatívnom hodnotení, jeho stratégiách, nástrojoch a možnostiach jeho implementácie do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky. Ide o kvalitatívne hodnotenie, ktoré sa chápe ako proces používaný učiteľmi a žiakmi počas ...
Kniha - autor Pavla Kovářová, 264 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými ...
2016. < p style="text-align: justify "> Kniha predstavuje koncepci obsahove zamereneho pristupu ke zkoumani a zlepsovani vyuky. Oproti stavajicim pristupum dusledneji realizuje obrat k obsahove dimenzi ucebnich procesu, jejichz poznani je zakladem didakt
Elektronická kniha - ze série Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, autor Zuzana Šalamounová, 188 stran, česky.Na první pohled by se mohlo zdát, že ve škole se hovoří stejně jako všude jinde. Školní jazyk je však natolik specifický, že se o něm mnohdy uvažuje jako o cizím jazyce svého druhu. ...
Vzájomné učenie, teda učenie medzi spolupracovníkmi, priateľmi, spolužiakmi či kolegami, má potenciál rozvíjať kognitívne i sociálne zručnosti a mužov prispievať k pocitu životného naplnenia.