Úvod do mikroekonómie

Ostatní zákazníci nakúpili v:
Cena: Do 14 dní Do obchodu

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Všeobecne o ekonomike, práve

OBSAH: 1. Predpoklady 2. Ponuka a dopyt 2.1. Strana dopytu (zákazníci - kupujúci) 2.2. Strana ponuky (predávajúci, firmy) 2.3. Rovnováha trhu 2.4. Komparatívna statická analýza 3. Teória spotrebiteľa 3.1. Preferencie spotrebiteľov 3.2. Rozpočtové obmedzenie 3.3. Voľba optimálneho spotrebného koša – spotrebiteľské ...viac

Najprezeranejšie produkty v kategórií Všeobecne o ekonomike, práve

Popis

OBSAH: 1. Predpoklady 2. Ponuka a dopyt 2.1. Strana dopytu (zákazníci - kupujúci) 2.2. Strana ponuky (predávajúci, firmy) 2.3. Rovnováha trhu 2.4. Komparatívna statická analýza 3. Teória spotrebiteľa 3.1. Preferencie spotrebiteľov 3.2. Rozpočtové obmedzenie 3.3. Voľba optimálneho spotrebného koša – spotrebiteľské optimum 3.4. Reakcia rozpočtového optima na zmeny dôchodku a cien 3.5. Niekoľko príkladov uplatnenia teórie rozpočtu 3.6. Spotrebiteľská renta 3.7. Matematická analýza rozpočtového optima 3.7. Rozhodnutie spotreba – úspory alebo medzičasové rozhodnutie 3.8. Ponuka práce spotrebiteľa: rozhodnutie príjem – voľný čas 4. Rozhodovanie za neistoty 4.1. Určenie optimálnej poistnej ochrany 4.2. Poistné trhy pri "adverznom výbere" 4.3. Trhy s aktívami 5. Teória firmy 5.1. Firmy a technológia 5.2. Výroba a náklady 5.3. Matematická analýza problému minimalizácie nákladov 6. Dokonalá konkurencia 6.1. Maximalizácia zisku na trhu s dokonalou konkurenciou 6.2. Renta výrobcov 6.3. Krátkodobá rovnováha trhu 6.4. Dlhodobá rovnováha trhu dokonalej konkurencie 6.5. Rovnováha na trhoch vstupov v prípade dokonalej konkurencie 6.6. Vlastnosti blahobytu rovnováhy pri dokonalej konkurencii 7. Monopol a monopolistická konkurencia 7.1. Maximalizácia zisku v prípade monopolu 7.2. Vlastnosti blahobytu monopolu, resp. monopolistickej konkurencie 7.3. Prirodzený monopol 7.4. Dlhodobá maximalizácia zisku v monopolistickej konkurencii 7.5. Monopolista s dvoma výrobnými podnikmi 7.6. Monopolista vyrábajúci viacero tovarov 7.7. Reklama 7.8. Produktová diferenciácia 7.9. Cenová diskriminácia 7.10. Duálne tarify (dvojčlenná sadzba) 7.11. Balíčky produktov 7.12. Predchádzajúce a následné monopoly 7.13. Trh výrobných faktorov pri nedokonalej konkurencii 8. Teória oligopolu 8.1. Simultánne určenie množstva produkcie – Cournotov model 8.2. Simultánne určenie ceny – Bertrandov model 8.3. Množstevné vodcovstvo – Stackelbergov model 8.4. Cenové vodcovstvo 8.5. Koluzívny oligopol 8.6. Ďalšie modely oligopolu.

Reklama

Reklama