Skip to content Skip to footer

Počasie a sezóna sa odrážajú aj v nakupovaní

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako je to so sezónnosťou a nákupmi? A viete, že pekné i zlé počasie sa odráža aj na webe? Ako je najlepšie nastaviť svoje kampane, a kedy je najlepšie kupovať? Pozrite sa s nami na zaujímavý prehľad postavený na základe niekoľkoročných štatistik zo státisícov prezretí a tisícov produktov.

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako je to so sezónnosťou a nákupmi? A viete, že pekné i zlé počasie sa odráža aj na webe? Ako je najlepšie nastaviť svoje kampane, a kedy je najlepšie kupovať? Pozrite sa s nami na zaujímavý prehľad postavený na základe niekoľkoročných štatistik zo státisícov prezretí a tisícov produktov.

Najsilnejšou sezónou sú jednoznačne Vianoce, kedy hľadáme darčeky pre našich najbližších a nakupujeme okrem celoročne obľúbených mobilných telefónov aj tablety, notebooky, kávovary, LED televízory.
Mesiac pred Vianocami stúpa prezeranosť notebookov o 46 % v porovnaní s predchádzajúcim obdobím, tablety a kávovary si v predvianočnom období prezerá v priemere o viac ako 70 % ľudí ako inokedy.

LED TV

Popularitu žnú aj herné konzoly a externé pevné disky. Okolo tých v roku 2011 nastala práve pred Vianocami kuriózna situácia. Najväčší výrobca pevných diskov a prenosných externých diskov Western Digital prišiel kvôli záplavám o hlavnú výrobnú halu aj niekoľko skladov. Kvôli tomu stúpla cena diskov takmer trojnásobne. V predvianočnom období táto situácia teda spôsobila výrazné zdraženie či nedostupnosť viacerých potenciálnych darčekov.

 

Graf kávovary

 

Valentín – sviatok všetkých zamilovaných – by sa dal z pohľadu slovenského e-commerce nazvať aj „after party po Vianociach“. Vo februári najviac nakupujeme voňavé darčeky – parfumy, trblietavé darčeky – šperky a hodinky, sexi darčeky – spodnú bielizeň, a v neposlednom rade – erotické pomôcky. Jednoznačne najviac práve pred Valentínom boduje spodná bielizeň, prezeranosť ktorej stúpa až o 1230% vyššie

Spodná bielizeň

 

V jarných mesiacoch sa zvyšuje záujem o pomocníkov do záhrady ako sú kosačky či krovinorezy. So stúpajúcimi teplotami sa zase zvyšuje predaj klimatizácií a ventilátorov. Zatiaľ čo na prelome apríla a mája boli klimatizácie na našich stránkach prezerané len na úrovni pár desiatok klikov denne, so zvyšujúcou sa teplotou, stúpa aj prezeranosť produktov na ochladenie vzduchu. Celkovo sa záujem o klimatizácie zdvihol v priemere o 340 %, o ventilátory dokonca až o 940 %.

 

Graf klimatizácie

 

V lete sa do pozornosti dostáva aj záhrada a jej zariadenie. Trampolíny, záhradné grily a záhradný nábytok sú najprezeranejšie práve v období letných mesiacov. Pred dovolenkami stúpa aj prezeranosť fotoaparátov a videokamier, aby spomienky z dní plných oddychu nevybledli so západom letného slnka. Stany sú zase obľúbeným produktom vďaka početným letným festivalom.

 

Fotoaparát

 

v polovici augusta však začína mnoho rodičov pripravovať svoje deti do školy a nakupuje školské tašky, peračníky a iné školské potreby. Do záhrady si na jeseň nakupujeme záhradné drviče a fukáre. A plody domácej záhrady si potom v zimných mesiacoch užívame vďaka sušičkám na potraviny a ovocie.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment