Skip to content Skip to footer

Pricemania Content Network – všetko čo potrebujete vedieť

Pricemania Content Network je nová sieť kvalitných obsahových partnerov Pricemanie, v rámci ktorej zobrazujeme v novinkách, recenziách a porovnávacích testoch denne aktualizované widgety s ponukami a priamym preklikom do vášho e-shopu.

Cieľom je rozšíriť záber vašich kampaní aj mimo Pricemanie a násobne tak zvýšiť veľkosť publika, ktoré oslovíte s vašimi ponukami.

Ukážka Pricemania widgetu na špičkovom webe o mobilných technológiách www.mojandroid.sk (návštevnosť 500 000+ návštev mesačne):

 

Aké sú výhody PCN pre e-shopy?

  1. Okrem návštevnosti z Pricemania.sk začnete generovať návštevnosť a obrat aj z ďalších kvalitných obsahových webov (spolu návštevnosť 3 mil.+ užívateľov mesačne).
  2. Oslovíte nových zákazníkov v momente, keď sa rozhodujú, čo si kúpia (recenzie, porovnávacie testy, novinky, rebríčky top produktov apod.). 
  3. Budujete značku vášho e-shopu na kvalitných vysoko navštevovaných obsahových a často špecializovaných weboch z vášho segmentu.

Aké sú výhody PCN pre užívateľa?

  1. Z recenzie/testu/článku na obsahovom webe sa prostredníctvom widgetu užívateľ preklikáva priamo do e-shopu a tým pádom odpadá jeden medzikrok (návšteva porovnávača) pred nákupom.
  2. Priamo pri recenzii vidí denne aktualizované ceny produktov a to ho povzbudzuje skôr dokončiť nákup.
  3. Priamo vo widgete si vie užívateľ e-shopy zoradiť podľa odporúčaných (štandardné zobrazenie) alebo zoradiť podľa najnižšej ceny. 

Čo musíte urobiť, aby ste sa začali zobrazovať v PCN?

Vôbec nič. Vo widgetoch sa automaticky zobrazujú ponuky aktívnych platiacich zákazníkov Pricemania.sk s kreditom. O zobrazení v defaultnom radení vo widgete rozhoduje nastavená CPC v kombinácii s % úspešnosťou preklikovosti CTR.

Aktuálne majú partneri nasadené 2 typy widgetov:

  1. Štandardný widget – rozbalený widget v článku (recenzia, test, porovnanie apod.), ktorý obsahuje 3-10 ponúk e-shopov s porovnaním cien a preklikom do e-shopu)
  2. Single widget – preklik cez tlačidlo napr. “Zistiť cenu” alebo “Ukáž najlepšiu ponuku”, ktorý preklikne užívateľa na vybraný e-shop podľa parametrov – CPC a CTR.

Koľko zaplatíte za prekliky z PCN?

Na obsahovú sieť sa vzťahujú identické nastavenia ceny preklikov, aké máte na www.pricemania.sk. Čiže pri radení podľa odporúčaných sa berie do úvahy vaša nastavená CPC v rámci aukčného systému, pri zoradení podľa najnižšej ceny platíte fixnú cenu prekliku 0,05 EUR.


V prípade záujmu si viete nastaviť samostatne ceny preklikov pre jednotlivé portály (prípadne mediálne skupiny), na ktorých sa zobrazujú vaše ponuky. Ich zoznam transparentne zobrazujeme na rovnakej záložke, kde si nastavujete ceny za preklik.


Nastavenie sa manažuje formou koeficientu, čiže násobkom vašej ceny, ktorú už máte nastavenú na Pricemania.sk, pričom minimálna hodnota je 0,1x. Čiže ak máte nastavenú CPC na Pricemania.sk 0,50 EUR, tak za preklik z PCN z daného portálu zaplatíte 0,05 EUR, avšak budete sa zobrazovať na nižších pozíciách, prípadne môžete z widgetu úplne vypadnúť. Naopak, ak nastavíte koeficient napr. 1,5x, môžete sa na dobre performujúcich portáloch dostať vo widgetoch ešte vyššie.

Pre úplné vypnutie sa z konkrétneho portálu stačí nastaviť koeficient 0.

Na akých weboch sa budú zobrazovať vaše ponuky?

Na spoluprácu oslovujeme výhradne kvalitné obsahové weby so zaujímavou návštevnosťou (väčšinou v státisícoch návštev mesačne), ktoré majú pridanú hodnotu pre užívateľov a pomáhajú sa im rozhodnúť pri výbere vhodného produktu.

Widgety sa zobrazujú napríklad aj na týchto renomovaných weboch:

  • Zive.sk (1,8 mil. návštev mesačne)
  • Mojandroid.sk (500 000+ návštev mesačne)
  • Techbox.sk (500 000+ návštev mesačne)
  • Androidportal.sk (300 000+ návštev mesačne)
  • Nextech.sk (250 000+ návštev mesačne)
  • Fony.sk (250 000+ návštev mesačne)
  • … a mnohé ďalšie 

Ako merať efektivitu kampane z PCN?

Aby ste vedeli vo vašom Google Analytics účte samostatne vyhodnocovať návštevnosť z jednotlivých portálov, prichádzame s možnosťou automatického “tagovania” odkazov utm parametrami v tvare napr.:

?utm_source=pricemania_content_network&utm_medium=widget&utm_campaign=Techbox.sk 


Túto možnosť si v prípade záujmu viete zapnúť na záložke “Správa obchodov > Ceny preklikov” vo vašom admine na Pricemania.sk:

 

Tým pádom uvidíte štatistiky v Google Analytics v časti Akvizícia > Kampane a budete si ich vedieť pozrieť podľa jednotlivých zdrojov. Odporúčam sledovať aj asistované konverzie, keďže obsahové weby sa môžu nachádzať aj v skorších krokoch nákupného procesu.

 

Upozornenie: Ak váš XML feed už UTM parametre obsahuje, tieto budú nahradené.

 

V prípade, že si toto tagovania nezapnete, všetku návštevnosť z PCN uvidíte pod zdrojom Pricemania.sk, tak ako doteraz.

 

Máte ďalšie otázky k PCN? Ozvite sa nám na jozef.vojtko@pricemania.sk a radi vám všetko vysvetlíme.