Skip to content Skip to footer

Ako vyťažiť z Pricemanie maximum pre váš e-shop?

Chceli by sme sa Vám poďakovať za využívanie služieb Pricemanie. S mnohými z vás spolupracujeme už viac ako 8 rokov, počas ktorých sme spoločne realizovali desiatky úspešných kampaní, súťaží a mailingov.

Vážený obchodný partner,

v prvom rade sa vám chcem poďakovať za využívanie služieb Pricemanie. S mnohými z vás spolupracujeme už viac ako 8 rokov, počas ktorých sme spoločne realizovali desiatky úspešných kampaní, súťaží a mailingov.

Ročne sprostredkujeme e-shopom objednávky v hodnote cca 15 – 20 mil. eur. Rovnako sa tešíme veľkému úspechu vzdelávacieho programu Pricemania Academy, v rámci ktorého vám už 7. sezónu odovzdávame špičkové know-how popredných slovenských a českých expertov na e-commerce a online marketing.

Na Pricemanii aktuálne zobrazujeme viac ako 900 000 produktov z ponuky viac ako 7 000 e-shopov. Viem, že nie je vždy jednoduché sledovať všetky zmeny a novinky, preto sme pre vás spísali najčastejšie otázky a odpovede, ktoré vám pomôžu vyťažiť z Pricemanie maximum pre váš e-shop.

Otázky a odpovede sme rozdelili do viacerých kategórií, aby ste sa v texte dokázali lepšie orientovať. Samozrejme, ak by ste mali akékoľvek doplňujúce otázky či postrehy, prosím, neváhajte ma kontaktovať na michal.kral@pricemania.sk.

Prejdite priamo na: Zaraďovanie produktov do katalógu
  Výkon kampaní vášho e-shopu na Pricemania.sk 
  Oceňovanie kvalitných e-shopov v rámci služby Pricemania Overený obchod
  Vzdelávanie a konzultácie

 

 

Zaraďovanie produktov do katalógu

1. Mám nízky počet zaradených produktov do katalógu. Čo môžem urobiť pre to, aby sa tento počet zvýšil?

V prvom rade je potrebné skontrolovať váš XML feed, ktorý posielate do porovnávača:

  • či je v správnej štruktúre podľa špecifikácie: http://files.pricemania.sk/pricemania-struktura-xml-feedu.pdf

  • či sú vo feede kategórie uvedené v požadovanej štruktúre

  • či majú všetky produkty uvedený jednoznačný unikátny názov, ktorý je štandardom v danom segmente
  • či majú všetky produkty uvedený obrázok v minimálnom rozlíšení 350 x 350 px, bez vodotlače
  • či majú všetky produkty vyplnených výrobcov
  • či XML feed obsahuje EAN kódy a Part Number čísla produktov (ak sú dostupné)

    Ďalej o poradí a rýchlosti zaraďovania produktov vášho e-shopu do katalógu (porovnania cien) na www.pricemania.sk rozhoduje najmä:

  • aký PPC Program máte zvolený
  • či ste zapojený do služby Pricemania Overený obchod a aktívne zbierate hodnotenia
  • akú cenu za preklik máte nastavenú v systéme
  • ako veľmi sú vaše kategórie navštevované

    Samozrejme, je v našom záujme, aby ste mali zaradených v katalógu Pricemanie ideálne 100 % vašich produktov, no vzhľadom na vyššie uvedené obmedzenia to bohužiaľ nie je vždy možné. Pri e-shopoch so 100 % optimalizovanými XML feedmi v silných segmentoch sa úspešnosť spárovania pohybuje na úrovni 80 – 90 %.

    V každom prípade platíte len za reálne prekliky z Pricemanie na váš e-shop, ktoré vo väčšine prípadov prinášajú vyššiu mieru konverzie ako napr. kampane cez Google AdWords, na Facebooku a podobne.

    2. Ako prebieha zaraďovanie produktov do katalógu Pricemania.sk?

    Ide sčasti o automatizovaný, sčasti o manuálny proces. V kategóriách ako čierna a biela technika, parfémy, knihy a pneumatiky sa párujú produkty prevažne automatizovane, pri ostatných kategóriách ide o manuálny či poloautomatický proces zaraďovania produktov. Aj to je dôvod, prečo pri niektorých segmentoch aktuálne vieme ponúknuť zaradenie len do fulltextu.

    3. Čo v prípade, že štruktúru XML feedu mám na 100 % v poriadku podľa špecifikácie, no napriek tomu mám v katalógu zaradené minimum produktov?

    V prípade, že máte nasadený Overený obchod, aktívne zbierate hodnotenia, bežíte v programe PPC Premium a máte nastavenú primeranú cenu za preklik (vo väčšine segmentov vám popredné pozície zabezpečí cena prekliku na úrovni 0,1– 0,2 € / preklik), odporúčame kontaktovať našu podporu na support@pricemania.sk a informovať sa o stave zaraďovania vašich produktov.

    4. Produkty mám v katalógu zaradené. Prečo napriek tomu získavam z Pricemanie minimum preklikov?

    Návštevnosť v jednotlivých segmentoch a kategóriách na Pricemanii sa môže výrazne odlišovať. Medzi najsilnejšie kategórie patria čierna a biela technika, parfémy, hobby tovar, pneumatiky a knihy, v ostatných kategóriách môže byť aktuálna návštevnosť nižšia. Aj napriek nižšej návštevnosti však platíte vždy len za reálne prekliky na váš e-shop, takže aj v tomto prípade vidím v prezentácii vášho e-shopu na Pricemanii zmysel. Pre vyhodnotenie efektivity vašej kampane na Pricemanii odporúčam vždy sledovať mieru konverzie vo vašom Google Analytics z www.pricemania.sk, ktorá odzrkadľuje návratnosť kampane pre vás. Aj pokiaľ bude celkový obrat z Pricemanie nižší, pomer „cena/výkon“ je väčšinou porovnateľný alebo lepší v porovnaní s ostatnými vyhľadávačmi tovaru.

    5. Na koho sa mám obrátiť, ak chcem skonzultovať môj XML feed alebo stav spárovania mojich produktov na Pricemanii?

    Kontaktovať môžete Petra Širotníka na adrese peter.sirotnik@pricemania.sk, telefonický kontakt: +421 911 168 754.

    Výkon kampaní vášho e-shopu na Pricemania.sk


    1. Prečo by som mal ísť do plateného programu?

    Najväčšia časť preklikov do e-shopov z Pricemania.sk „tečie“ z porovnania cien, čiže z detailu produktu, napríklad https://www.pricemania.sk/katalog/tablety/lenovo-ideapad-yoga-3-pro-za0f0053bg-6817481/. Ak máte nastavený len základný program Partner, tak sa na detaile produktu nezobrazujete a prichádzate tým o 99 % možných preklikov z Pricemanie. Z vyhľadávania (fulltextu) sa totiž realizuje len malé percento všetkých preklikov do e-shopov. Všetky prekliky a konverzie z porovnanie cien si tak rozdelí vaša konkurencia. V závislosti od segmentu a konkurencie v ňom odporúčam zvoliť najvyšší program Premium, ktorý vám v kombinácii s logom Overený obchod a nastavenou primeranou cenou za preklik zabezpečí popredné pozície na detaile produktu. Tie však nie sú vždy zárukou úspechu. Paralelne treba pracovať na budovaní značky a dôveryhodnosti e-shopu, a, samozrejme, mať konkurencieschopné ceny (to nemusí nevyhnutne znamenať najnižšie). Navýšiť kredit si môžete na tomto odkaze.

    2. Ako zvýšim objem preklikov a tým aj obrat z Pricemanie?

    Okrem vyladenia vášho XML feedu, ktoré väčšinou napomáha rýchlejšiemu zaradeniu produktov, je dôležité, aby ste vystúpili z radu desiatok konkurentov, komunikovali zákazníkom výhody nákupu vo vašom e-shope a dostali sa do povedomia. Na to sú ideálne reklamné kampane formou súťaže, bannerovej reklamy, newsletterov či promá cez naše profily na sociálnych sieťach.

    Ak máte záujem odlíšiť váš e-shop od konkurencie, kontaktujte Martina:

    Martin Jančo
    Account Manager
    martin.janco@pricemania.sk
    +421 911 665 487

    Martin vám ochotne predstaví všetky možnosti a odporučí v prípade potreby vhodné školenia či konzultácie.

    3. Podľa čoho zoraďujete e-shopy na detaile produktu na Pricemanii?

    Vo vrchnom boxe „Obchody odporúčané inými zákazníkmi“ sa zobrazujú overené obchody s dostatočne vysokou cenou za preklik. E-shopy v tomto boxe si rozdelia v priemere 75 % všetkých preklikov z detailu produktu na Pricemania.sk. Za týmto boxom ďalej nasledujú ostatné e-shopy zoradené podľa najnižšej ceny. V tomto boxe všetky shopy platia jednotnú cenu 0,04 € bez DPH / preklik (program Promo).


    4. Ako mám vyhodnotiť, či sa mi inzercia na Pricemania.sk oplatí?

    Pri vyhodnocovaní odporúčame využiť nástroj Google Analytics, ktorý vám na záložke Acquisition (Akvizícia) > All Traffic (Všetka návštevnosť) > Source/Medium (Zdroj/médium) zobrazí mieru konverzie a obraty pre jednotlivé zdroje návštevnosti. Na základe toho si viete spočítať, aká je návratnosť vašich kampaní z jednotlivých marketingových kanálov. Vo všeobecnosti porovnávače cien prinášajú oproti iným marketingovým kanálom najvyššiu mieru konverzie, čo je dané tým, že užívateľ pred preklikom vidí cenu produktu, hodnotenia e-shopu a skladovú dostupnosť a teda pravdepodobnosť nákupu po prekliku je veľmi vysoká. U viacerých klientov sme zaznamenali mieru konverzie na úrovni 4 – 8%, pri najlepších dokonca 12 %. Samozrejme to závisí aj od samotného webu e-shopu, jeho použiteľnosti, obsahu, značky a priechodnosti nákupného košíka.


    5. Aký obrat z Pricemanie môžem očakávať pri zapnutí plateného programu?

    Je to samozrejme veľmi individuálne a závisí to od zvoleného programu, hodnotení e-shopu, pozície v porovnaní cien a samozrejme aj značky e-shopu a výkonu webu na vašej strane. Rovnako aj návštevnosť medzi jednotlivými kategóriami sa výrazne odlišuje. Najväčším klientom posielame mesačne viac ako 50 000 € obratu pri miere konverzie 5 – 10 %. Aj v prípade nižšieho obratu však odporúčam vyhodnocovať metriku „miera konverzie“, teda návratnosť kampane, kde aj pri nižšom obrate môžu byť pre vás kampane ziskové.

    Oceňovanie kvalitných e-shopov v rámci služby Pricemania Overený obchod

    1. Ako si mám aktivovať službu Overený obchod, ak chcem začať zbierať hodnotenia?

    Pre aktiváciu služby nájdete kompletný postup v administračnom rozhraní vášho e-shopu na Pricemania.sk: https://www.pricemania.sk/obchody-admin/overeny-obchod.html

    Aby ste začali zbierať hodnotenia, je potrebné vložiť unikátny script pre váš e-shop do posledného kroku v nákupnom procese vo vašom e-shope. S týmto vám pomôže programátor alebo dodávateľ e-shopového riešenia, ktorému len treba preposlať inštrukcie a unikátny script z vášho konta na Pricemanii.


    2. Aké sú podmienky pre udelenie ocenenia Overený obchod?

    Podmienkou udelenia prestížneho ocenenia Pricemania Overený obchod je minimálne 30 hodnotení e-shopu, minimálne celkové hodnotenie na úrovni 80 % a vyššie. Pre udržanie hodnotenia je potrebné aj po jeho udelení pokračovať v zbieraní hodnotení, v opačnom prípade vám môže byť ocenenie odobrané. Aby bola informácia objektívna, potrebujeme mať vždy aktuálnu informáciu o spokojnosti vašich zákazníkov. Oceneným e-shopom posielame fyzicky aj certifikát a samolepku Overený obchod pre daný kalendárny rok.

    3. Ako to mám urobiť, aby som bol overený na viacerých porovnávačoch?

    Uvedomujeme si, že posielať tomu istému zákazníkovi dva alebo viac dotazníkov nie je žiaduce. Preto my na účely zhodnotenia spoľahlivosti vášho e-shopu potrebujeme relevantnú vzorku hodnotení. Ak chcete byť overený na Pricemania.sk, odporúčam zasielanie hodnotení z Pricemania.sk nastaviť napr. na každú objednávku z tohto zdroja, prípadne na každú X-tú objednávku e-shopu v poradí, aby ste rovnomerne mohli zbierať hodnotenia na viacerých porovnávačoch. Ak používate „krabicové“ e-shopové riešenie (BiznisWeb, Shoptet, Fastcentrik a podobne), odporúčame poradiť sa s dodávateľom, aké sú možnosti nastavenia tejto služby pre váš e-shop.

    Vzdelávanie a konzultácie

    1. Prečo by som sa mal vzdelávať v oblasti e-commerce a online marketingu?

    Hlavným dôvodom, prečo niektoré e-shopy raketovo rastú a sú ziskové, je špičkové know-how, ktoré im pomáha byť v jednotlivých oblastiach podnikania e-shopu lepší ako konkurencia. Či je to samotný web, jeho dizajn, použiteľnosť, obsah, nákupný proces, logistika, zákaznícky servis alebo marketing, aby ste sa mohli dlhodobo zlepšovať a rásť, potrebujete vedieť, čo, prečo a ako by ste mali robiť a na koho sa môžete obrátiť. V každej oblasti sa viete veľmi rýchlo posúvať dopredu, ak sa učíte od najlepších expertov na trhu.

    2. Kde mám začať, keď s e-shopom len začínam?

    Ak ste v e-commerce biznise noví a chcete zvýšiť vašu šancu na úspech, treba sa na to kvalitne pripraviť a vzdelávať sa. Na začiatok odporúčam prečítať e-book „13 najčastejších chýb pri prevádzke e-shopu“, v ktorom nájdete veľa praktických rád a odporúčaní, ktoré vám pomôžu pri rozbehu e-shopu. Okrem toho sú na trhu aj výborné knihy od Petry Mikuláškovej či e-book od Honzu Kalianka.

    3. Aké e-shopové riešenie si zvoliť, ak nie som spokojný so súčasným dodávateľom?

    Na trhu pôsobia desiatky poskytovateľov e-shopových riešení, no sú medzi nimi obrovské rozdiely v technickom riešení aj v zákazníckej podpore. Keďže e-shopové riešenie je základom celého vášho biznisu, odporúčam venovať jeho výberu naozaj dostatok času a pozornosti a poradiť sa pri jeho výbere s odborníkmi. Toto je zoznam niekoľkých partnerov, na ktorých máme od klientov dlhodobo pozitívne referencie a ktorých odporúčame zaradiť do rozhodovania:

    www.biznisweb.sk
    www.shoptet.sk
    www.fastcentrik.sk
    www.ui42.sk
    www.riesenia.com
    www.blueweb.sk

    Kvalitných riešení je samozrejme viac. Vždy je dôležité detailne si preveriť funkcie, technické riešenie a najmä referencie iných zákazníkov. V rámci konzultácií vieme pomôcť pri celom procese výberu dodávateľa, nastavenia marketingovej stratégie a rozbehu nového e-shopu.

    4.Na koho sa môžem obrátiť, ak chcem začať so vzdelávaním a potrebujem poradiť s výberom školenia?

    Kedykoľvek ma môžete kontaktovať telefonicky alebo mailom na:

    Michal Král
    CEO
    michal.kral@pricemania.sk
    +421 904 665 488

    Verím, že vám tento dokument pomôže vyťažiť maximum z vašej prezentácie na Pricemanii a budeme sa tešiť na rozvíjanie spolupráce. Čoskoro vás budeme informovať o významných novinkách, na ktorých makáme už viac ako 2 roky.

    Prajem vám veľa úspechov pri prevádzke e-shopu a stále viac spokojných a lojálnych zákazníkov. 

Show CommentsClose Comments

Leave a comment