Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Vývojové a didaktické hračky
Pomôcka obsahuje 9 drevených doštičiek s číslami od 1 - 9 uložených v drevenej prírodnej krabičke. Všetky čísla sú v drsnom - brúsenom prevedení, oproti hladkému povrchu doštičky. Po prejdení prstami po číslach môžeme cítiť tvar čísla.Cieľom práce s brúsenym číslicami je ukázať dieťaťu písaný symbol, ...viac
Pomôcka obsahuje 9 drevených doštičiek s číslami od 1 - 9 uložených v drevenej prírodnej krabičke. Všetky čísla sú v drsnom - brúsenom prevedení, oproti hladkému povrchu doštičky. Po prejdení prstami po číslach môžeme cítiť tvar čísla.Cieľom práce s brúsenym číslicami je ukázať dieťaťu písaný symbol, príslušný určitej kvantite, ktorú dokáže už označiť slovom. Takto poskytujeme dieťaťu "kľúč" do písaného sveta čísiel.Nepriamym cieľom je príprava na písanie jednotlivých číslic.Predpokladom práce s pomôckou je znalosť pojmu čísel 1 - 10. Práca s pomôckou:Než pristúpime k samotnej aktivite, pripravíme si tri číslice, ktoré chceme dieťaťu ukázať. (Číslice nemusia ísť za sebou.) Následne sa posadíme ku stolčeku tak, aby dieťa sedelo po našej ľavej strane, jedine tak bude mať lepší prístup k číslam a lepšie na ne uvidí. (Ak je dieťa ľavák, malo by sedieť po našej pravej strane.) Dieťa by malo sedieť rovno a mať obe nohy na zemi, akoby písalo.Najprv vyberieme zo škatuľky jednu doštičku s číslicou. Pridržíme ju ľavou rukou v ľavom dolnom rohu, ukazovákom a prostredníkom pravej ruky obťahuje líniu čísla. (Prstenník a malíček sú schované v dlani, palec nie.) Činnosť niekoľkokrát opakujeme. Zakaždým, keď obtiahneme číslicu, povieme zreteľne jej názov. Následne necháme obťahovať dieťa. Rovnakým spôsobom pokračujeme s ďalšími dvoma číslicami. Doštičky vždy odkladáme na ľavej hornej časti stola a nechávame medzi nimi medzeru.Keď už sme dieťaťu predstavili všetky tri čísla, začneme s činnosťou tak, že vyzveme dieťa k rôznym úkonom. Napr. "Podaj mi číslo 8.", "obtiahnite číslo 5.", "Podaj mi tabuľku s číslom 2." Doštičky priebežne zamiešame a činnosť si môžeme aj prehodiť tak, že dieťa bude vyzývať k úkonom nás.Ak si je dieťa už isté v rozpoznávania čísel, požiadame ho, aby nejakú číslicu obtiahol a zároveň ju pomenovalo, alebo naopak ak má dieťa s nejakým číslom ťažkosti, neopravujeme ho, ale znovu mu číslo prezentujeme. Ak má dieťa záujem, ukázať mu môžme ďalšie číslice.Pri upratovaní do krabičky číslice opäť pomenujeme.
Prezrite si ďalšie Vývojové a didaktické hračky Montessori, najprezeranejšie produkty Montessori alebo najlacnejšie Vývojové a didaktické hračky.