Príspevok Alfreda Schütza k sociologickej teórii

Ostatní zákazníci nakúpili v:
Cena: Do 6 dní Do obchodu

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Sociológia, politika

Kniha prvýkrát vo väčšom rozsahu predstavuje slovenským a českým čitateľom dielo významného sociológa 20. storočia Alfreda Schütza a prináša vôbec prvé preklady jeho textov. Prvú časť Schützove sociologické inšpirácie pre dnešok tvoria autorské príspevky, z ktorých tri úvodné (D. Alieva, I. Šrubař a ...viac

Na sklade Zobraziť cenu vrátane dopravy

Najprezeranejšie produkty v kategórií Sociológia, politika

Popis

Kniha prvýkrát vo väčšom rozsahu predstavuje slovenským a českým čitateľom dielo významného sociológa 20. storočia Alfreda Schütza a prináša vôbec prvé preklady jeho textov. Prvú časť Schützove sociologické inšpirácie pre dnešok tvoria autorské príspevky, z ktorých tri úvodné (D. Alieva, I. Šrubař a I. Hanzel) sú viac zamerané na analýzu teoretického obsahu a potenciálu fenomenologickej sociológie a na jej prípadnú reflexiu vo vtedajšej a dnešnej sociológii. Ďalšie autorské štúdie (H. Kubátová, D. Alieva, D. Kostlán a M. Tížik) sa usilujú o aplikáciu Schützovej fenomenologickej koncepcie na skúmanie konkrétnych sociologických problémov. Spoločným znakom obidvoch typov autorských príspevkov je schopnosť prepájať teóriu s bežnými problémami súčasného života. Výber prekladov Schützových štúdií tvorí druhú časť publikácie Vybrané štúdie Alfreda Schütza. Štúdie Každodenná a vedecká interpretácia ľudského konania, Tvorba pojmov a teórií v sociálnych vedách a Problém transcendentálnej intersubjektivity u Husserla sú kľúčovými teoretickými a metodologickými textami fenomenologickej sociológie. Eseje Cudzinec, Navrátilec, Dobre informovaný občan a Don Quijote a problém reality tvoria čitateľsky najpríťažlivejšiu časť Schützovej tvorby, ktorá sa v posledných rokoch teší mimoriadnej vydavateľskej pozornosti.Dátum vydania: 21.1.2012Edícia: Vychází v koedici se Sociologickým ústavem SAV v BratislavěVydanie: 1.Väzba: brožovanáISBN: 978-80-7419-108-4Strán: 528.

Reklama

brand name

Prezrite si ďalšie Sociológia, politika, najprezeranejšie produkty N/A alebo najlacnejšie Sociológia, politika.

Reklama