Nové prepracované vydanie z roku 2020 podľa Inovovaného ŠTÁTNEHO VZDELÁVACIEHO PROGRAMU pre primárne vzdelávanie – 1. stupeň základnej školy.
- Didaktické spracovanie učebnice rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie. Spracovaním korešponduje s koncepciou pracovného zošita Slovenský jazyk pre 2. ročník ZŠ.
- Prepracované vydanie učebnice Slovenský jazyk pre 2. ročník základných škôl obsahuje efektívne uplatnenie komunikačného princípu vo vyučovaní prostredníctvom doplneného súboru tém zameraných na rozprávanie (Rozprávame rozprávku 1, 2, 3; Rozprávame príbehy; Rozprávame o tom, čo sme prečítali; Opis ilustrácie), podporuje integráciu jazykovej a slohovej zložky. Princíp integrácie sa prelína celým obsahom učebnice a odráža sa vo výbere východiskových textov, ilustrácií, sprístupňovaní a objasňovaní poučiek prostredníctvom pestrej palety úloh a cvičení.
- Nové vydanie ponúka podrobnejšie spracovanie učiva o abecede a neúplnej vete.
- Široká škála úloh prepojená so zážitkovosťou pomáha žiakom uľahčiť a dokonale si osvojiť pravopisné normy a pravidlá slovenského jazyka s prihliadnutím na individuality žiakov a ich vedomostnú úroveň. Ponúka úlohy osvedčené a overené v praxi.
- Kvalitný, odborne správny a primeraný rozsah učiva prezentuje premyslený systém práce s vyvodením pravopisných javov a následným využitím v písomnej forme reálnych situácií a vekuprimeraných komunikátoch. Výrazná pozornosť bola zameraná na implementáciu nových oblastí.Obsah podporuje rozvoj vyšších kognitívnych funkcií a rešpektuje rôzne učebné štýly žiakov. Zamedzuje navodeniu stereotypov a predsudkov v myslení a činnosti žiakov.
- Zakladá si na práci s významom slova a rozvíjaní slovnej zásoby. Predkladá jednoduché a zrozumiteľné spracovanie poučiek. Uplatňuje princíp špirálovitosti a postupnosti v systéme pravidelného priebežného opakovania.
- Obsahuje úlohy podporujúce stratégie vedúce k efektívnemu učeniu: brainstorming, voľné písanie, kladenie otázok, kooperatívne učenie, hranie rolí, dramatizácia, tvorivé a kritické myslenie, práca s informáciami a pod.
- Učebnica preferuje vo výučbe medzipredmetový prístup, teda kooperáciu v rámci jednotlivých učebných predmetov.
- Grafické a výtvarné spracovanie učebnice plní nielen motivačnú a estetickú funkciu, ale aj poznávaciu, interpretačnú a komunikačnú. Slúži na obohacovanie slovnej zásoby, podporu k súvislému a jazykovo pútavému rozprávaniu.
.