Inovovaná metodická príručka k súboru slovenského jazyka pre 2. ročník je spracovaná a aktualizovaný podľa platných požiadaviek iŠVP – ISCED 1 na jazykové vyučovanie. Spracovaním a koncepciou na ňu nadväzuje Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ. Didaktická koncepcia
- Metodická príručka je edukačným sprievodcom koordinácie úloh učebnice a pracovného zošita slovenského jazyka pre 2. ročník ZŠ. Je zdrojom inšpirácií v prípravnej ale aj v realizačnej etape výchovno-vzdelávacieho procesu.
- Je metodickým sprievodcom učiteľa, ktorý ho sprevádza z pohľadu metodickej, didaktickej a odbornej stránky počas celého školského roka, prezentuje zámery autoriek a odporúča didaktické postupy, ktoré je možné aplikovať do výučby slovenského jazyka a literatúry.
- Ponúka mu stručné teoretické východiská koncepcie komunikačného vyučovania materinského jazyka.
- Zameriava sa na progresívne interaktívne postupy učenia a zážitkové vyučovanie. Učiteľa nabáda k využívaniu reálnych komunikačných situácií, aby si žiaci osvojovali poznatky ľahko a prirodzene.
- Didaktické spracovanie série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 2 – 4. ročník ZŠ komplexne rozvíja jazykové a komunikačné kompetencie detí - počúvanie, rozprávanie, písanie, čítanie.
- Zrozumiteľným spôsobom objasňuje didaktické spracovanie učiva v učebnici a v pracovnom zošite, ich štruktúrne prvky a konkrétne metodické poznámky k jednotlivým úlohám.
- Predstavuje výborný podporný materiál pre začínajúcich učiteľov.
- Metodická príručka je formálne rozdelená na teoretickú a praktickú časť.
- Obsahom teoretickej časti je opis komunikačných zručností, profil absolventa primárneho vzdelávania, didaktické spracovanie učebnice a pracovného zošita a návrh tematického výchovno-vzdelávacieho plánu.
- Titul je súčasťou série učebných materiálov Slovenský jazyk pre 2. – 4. ročník ZŠ.
.