Šlabikár Lipka - 2. časť

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Slovenský jazyk a literatúra

.p.Šlabikár Lipka 2.časť s integrovanou čítankou pokračuje v preberaní abecedy písmenom C na rovnakom princípe sprístupňovania každého písmena ako etapového učebného cieľa s dôrazom na komplexné preberanie všetkých písaných a tlačených tvarov./p.p.br /.Šlabikárové texty sú tematicky zamerané a primerané ...viac

Je nám ľúto. Tento produkt nieje aktuálne v ponuke žiadneho e-shopu na Pricemánii.

Najprezeranejšie produkty v kategórií Slovenský jazyk a literatúra

Popis

.p.Šlabikár Lipka 2.časť s integrovanou čítankou pokračuje v preberaní abecedy písmenom C na rovnakom princípe sprístupňovania každého písmena ako etapového učebného cieľa s dôrazom na komplexné preberanie všetkých písaných a tlačených tvarov./p.p.br /.Šlabikárové texty sú tematicky zamerané a primerané detskému príjemcovi. Sú koncipované tak, aby žiaci o prečítanom ďalej rozprávali a s textom aj po dočítaní komunikovali. Výber textov zahŕňa nielen literárne, ale aj vecné ( informačné) texty, pričom dominujú texty autorské. Dôsledne sa zameriava na čítanie s porozumením, čo podporuje aj výber úloh na porozumenie prečítaného textu, ktorý zahŕňa aj úlohy typovo príbuzné s úlohami používanými v meraniach PIRLS./p.p./p.p.br /.Súčasťou druhej časti šlabikára je čítanka. Jej rozsah je prispôsobený časovej dotácii, ktorá čítankovému obdobiu podľa ŠVP prináleží. Za dôležité považujeme, aby sa učiteľ a žiaci dokázali s týmto rozsahom vysporiadať a aby učivo bolo ku koncu školského roka zvládnuté. Takto v žiakoch vznikne pocit, že úspešne prebrali učivo prvého ročníka. Tento prístup podporuje aj mnoho učiteľov z praxe, čo vyplynulo z realizovaného prieskumu./p.p.br /.Celkový rozsah čítanky je 33 strán. Treba podotknúť, že čítanka je určená na relatívne krátke časové obdobie. Tento fakt a zároveň už spomínaný rozsah mali vplyv na výber a umiestnenie konkrétnych titulov, pričom sa nezabúdalo na najdôležitejšie poslanie čítankového obdobia v prvom ročníku – zdokonaľovanie nadobudnutých zručností a ich využívanie pri čítaní s porozumením v praktických činnostiach./p.p.br /.Pri výbere konkrétnych titulov zaradených v čítanke boli zohľadnené: aktuálnosť, žánrová a tematická pestrosť, vhodnosť obsahu textov pre danú vekovú kategóriu, technická zvládnuteľnosť textu pre čitateľa – prváka./p.p.br /.Čítanka je členená podľa tematických okruhov, čo umožnilo vyberať jednotlivé texty k určitým témam a zároveň vytvoriť vyvážené okruhy. Výhodu tematického členenia vidíme v možnosti dané témy ďalej rozširovať textami, ktoré učiteľ vyberie podľa schopností žiakov vo svojej triede z vlastných zdrojov, resp. zahrnúť ich do širšie koncipovaných projektov s medzipredmetovým charakterom. Opačným prístupom môže byť výber textu z daného čítankového celku a ostatné texty budú plniť motivačnú funkciu v prípade, že čitateľská úroveň žiakov je nižšia ako štandard./p.

Reklama

Reklama