Jerry Fabrics Macko Pú

Ostatní zákazníci nakúpili v:
Cena: Ihneď Do obchodu

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Posteľné obliečky

SDS Obliečky Parná lokomotíva 140/200 Posteľnou bielizňou Parná lokomotíva urobíte radosť najmä priaznivcom mašiniek. Na obliečkach v rozmere 140x200cm, 70x90 cm si to uháňa starobylá, čierna, lokomotíva s osobnými vagónmi. Túto krásnu parnú lokomotívu 433.002 Matěj znovuzprovoznil pán Josef Matiovský. ...viac

Na sklade Zobraziť cenu vrátane dopravy

Najprezeranejšie produkty v kategórií Posteľné obliečky

Popis

SDS Obliečky Parná lokomotíva 140/200 Posteľnou bielizňou Parná lokomotíva urobíte radosť najmä priaznivcom mašiniek. Na obliečkach v rozmere 140x200cm, 70x90 cm si to uháňa starobylá, čierna, lokomotíva s osobnými vagónmi. Túto krásnu parnú lokomotívu 433.002 Matěj znovuzprovoznil pán Josef Matiovský. Obliečky Parná lokomotíva sú zo 100% bavlny. Pre dosiahnutie najvyššej kvality sú tyto obliečky vyrábané priamo v Českej republike. Zapínanie obliečok Parná lokomotíva: zips   Niečo z histórie zobrazenej parnej lomotivy 433.002 "Matěj" Lokomotíva 433.002 bola vyrobená v roku 1948 a jej prvá pôsobisko bolo v Košiciach. Po niekoľkých sťahovaniach bola Parná lokomotíva v roku 1978 prevedená do zálohy. V roku 1981 bola lokomotíva odovzdaná do PLD Šumperk, kde bola použitá na vykurovanie. V roku 1982 bola prevedená na vykurovací kotol. Prevádzka lokomotívy ako vykurovacieho kotla bola ukončená v roku 1983. V októbri 1983 bola lokomotíva prevezená do rušňového depa Valašské Meziříčí, kde mala ďalej slúžiť ako náhradný vykurovací kotol. V roku 1984 sa ale začalo uvažovať o znovuzprovoznění tejto krásnej parné lokomotívy a v roku 1985 bol parný kotol zaslaný na opravu do Českých Velenic. Po ukončení opráv kotla bol prevezený späť do Valašského Meziříčí, kde sa začalo pracovať na opravách pojazdu lokomotívy. Na sprevádzkovanie Parné lokomotívy bolo pracovníkmi správkárny odpracovan?ch cez 4 300 hodín, a rad ďalších hodín bola zapálenými pracovníkmi lok. depa odpracovaná brigádnicky. Po oprave sa prvýkrát lokomotíva 433.002 predstavila verejnosti 1.5.1986 na výstave lokomotív v železničnej stanici Valašské Meziříčí pri príležitosti osláv 1. máje. Prvá jazda pre verejnosť prebehla 9.5.1986 na trati z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm. Lokomotíva 433.002 nie je ani najrýchlejší, ani najťažšie, ani najsilnejší, nemá na svojom konte ani iná naj, avšak jedno prvenstvo jej nikto uprieť nemôže. V čase platnosti cestovného poriadku 1988/1989 boli zavedené prvé pravidelné nostalgické vlaky v sieti ČSD. Bolo to na trati z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm a tieto vlaky vozila práve lokomotíva 433.002. V decembri 1999 prepadli lokomotíve 433.002 kotolný skúšky a lokomotíva tak bola vyradená z prevádzky. Bola začatá náročná rekonštrukcia. Všetko sa podarilo a Parná lokomotíva stále jazdí a robí radosť všetkým priaznivcom "Parných mašiniek". Za poskytnutie fotografií k predlohe výroby obliečok a informáciám o "Matejovi" ďakujeme VALAŠSKÉ SPOLOČNOSTI HISTORICKÝCH VOZŇOVÝCH VOZIDIEL.

Reklama

Reklama