Vyznání ospravedlněného hříšníka

Cena: Do 14 dní Do obchodu

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Kresťanstvo, biblia

Jediná kniha skotského autora z počátku minulého století, přítele sira Waltera Scotta a obyčejného pastevce. Kniha sestává z dvojího zpracování téhož příběhu vyprávěného jednou "vševědoucím" vypravěčem, podruhé pak hlavním hrdinou příběhu ve formě jeho soukromého deníku. Východiskem knihy je existence ...viac

Najprezeranejšie produkty v kategórií Kresťanstvo, biblia

Jediná kniha skotského autora z počátku minulého století, přítele sira Waltera Scotta a obyčejného pastevce. Kniha sestává z dvojího zpracování téhož příběhu vyprávěného jednou "vševědoucím" vypravěčem, podruhé pak hlavním hrdinou příběhu ve formě jeho soukromého deníku. Východiskem knihy je existence náboženských sekt kalvínského vyznání, jejichž příslušníci věřili v Boží předurčení člověka ke spáse či záhubě, které člověk nemůže svým životem v žádném případě změnit. Autor v knize ironizuje a dovádí do absurdity víru těchto sekt a spojuje živé realistické líčení postav a krajiny s groteskními, fantastickými obrazy. Knihu je možné číst jako prazvláštní detektivní příběh i jako ironizující studii extrémního, vysoce netolerantního a agresivního typu křesťanství, které doslova zaměnilo Boha za ďábla. PŘEKLAD: Tomáš Míka ILUSTRACE: Saša Švolíková (.) Vyznání ospravedlněného hříšníka je z hlediska kompoziční techniky rafinovaná hříčka. Hogg užil už v první polovině minulého století postup, který si teprve o století později oblíbili někteří modernisté — a po nich snad ještě více spisovatelé postmoderní. Stojí na jednoduchém principu: čtenáři se předkládá tentýž příběh nadvakrát, přičemž druhou verzi odlišuje od první nikoli obsah, ale rafinovaně pozměněný úhel pohledu. Pastýřovo potýkání s ďáblem Petr Dudek, RESPEKT, 6.9.1999 (.) Hogg hraje se čtenářem hru bez jasného konce. Čteme pamflet proti protestantskému náboženskému sektářství psaný z pozice rozumného křesťanství, psychologický popis rozkladu lidské osobnosti, nebo duchovní román o působení ďábla? Poslední volba zůstává na čtenáři. Poutníkova cesta do pekel podle Hogga Jan Jandourek, LIDOVÉ NOVINY, 24.06.1999.

Prezrite si ďalšie Kresťanstvo, biblia, najprezeranejšie produkty N/A alebo najlacnejšie Kresťanstvo, biblia.