Štyri epištoly k ľuďom + CD

Cena: Info v obchode Do obchodu

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Eseje, štúdie, kritika, teória

Mimoriadne vydanie pri prvom výročí smrti Majstra Cyklus úvah Milana Rúfusa, ktoré predniesol sám autor pod názvom Epištoly na sviatočné dni v Československom rozhlase na Vianoce roku 1968, vydal Tatran v Bratislave pre svojich priateľov na prelome rokov 1969 – 1970. Zvukový záznam v archíve rozhlasu ...viac

Najprezeranejšie produkty v kategórií Eseje, štúdie, kritika, teória

Mimoriadne vydanie pri prvom výročí smrti Majstra Cyklus úvah Milana Rúfusa, ktoré predniesol sám autor pod názvom Epištoly na sviatočné dni v Československom rozhlase na Vianoce roku 1968, vydal Tatran v Bratislave pre svojich priateľov na prelome rokov 1969 – 1970. Zvukový záznam v archíve rozhlasu sa, bohužiaľ, nezachoval. Epištola (z gréckeho επιστολη [epistolē]) je otvorený list širšiemu spoločenstvu. Rúfus sa týmito listami, po okupácii Československa vojskami Varšavskej zmluvy v auguste 1968, prihováral "urazenému národu", do ktorého vrazila "tvrdým rohom história". Boli to slová múdreho básnika, nie politika, slová "svedomia národa”.Uplynulo vyše štyridsať rokov od pamätného šesťdesiateho ôsmeho a niekoľko rokov od odchodu Majstra do večnosti, ale aktuálnosť jeho myšlienok je trvalo naliehavá. Už samotné témy Epištol sú trvalé, neprispôsobivé módnosti – národ, deti, údel, pravda. Rúfusove úvahy majú hĺbku i tvar, niet k nim čo dodať a nebodaj "rozrieďovať nažité". Žiadne epilógy, doslovy či záverečné slová nemôžu totiž vystihnúť erudíciu, originalitu, súvzťažnosti a morálne posolstvo diela veľmajstra slovenskej poézie a filozofie. Jeho slová len treba nechať na seba pôsobiť a premieňať na činy to, čo dokážeme.Štyri epištoly k ľuďom teraz čitateľom-poslucháčom vo zvukovom zázname na CD tlmočia Jozef Šimonovič a Ladislav Chudík, s improvizáciami Jozefa Luptáka na violončele. Knihu dotvárajú mnohovýznamové grafické diela Vladimíra Gažoviča.