Dědeček potrkal jelena

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Eseje, štúdie, kritika, teória

Výbor z esejů, sloupků, komentářů i zamyšlení, které autor publikoval v odborných časopisech nebo na svém blogu. Obsahem jsou jako vždy jeho bezprostřední reakce na události kolem nás. Autor nám přibližuje medicínu i témata, v nichž se lékařské vědy proplétají s jinými oblastmi, s politikou, morálkou, ...viac

Najprezeranejšie produkty v kategórií Eseje, štúdie, kritika, teória

Výbor z esejů, sloupků, komentářů i zamyšlení, které autor publikoval v odborných časopisech nebo na svém blogu. Obsahem jsou jako vždy jeho bezprostřední reakce na události kolem nás. Autor nám přibližuje medicínu i témata, v nichž se lékařské vědy proplétají s jinými oblastmi, s politikou, morálkou, vědou i občanstvím jako takovým, a se svým typickým humorem otevírá i témata nepříjemná a bolavá. I kdybychom s některými jeho postřehy nemuseli souhlasit, je rozhodně dobré se nad otázkami, které sobě i nám pokládá, vážně zamýšlet. OBSAH I. část Pojďte do houfu, budem si vyprávět Odysseův syndrom Jak jsem odpustil rodičům Co to čtete, princi? Sexistický magistrát Pane ministře Pospíšile Odolná generace Vítězství tvůrčí zběsilosti nad zdravým rozumem Hledá se! Odměna 1000 mexických dolarů Portrét psychopata Modlitba za sestru Jacinthu Můj plán Moji učitelé a moji žáci Návrh zákona Jiří Šebánek (8. 2. 1930 - 4. 4. 2007) Proč muži podléhají ňaderné přitažlivosti? Neprávem zapomenutá výročí aneb návod k použití Jak asi vypadají? Všechno má své výhody, pořádek i bordel Démon zvrácenosti Česká společnost jako pacient - čím by ji léčil psychiatr? Angažovaná poezie Novoroční přání Byla to rozkoš pálit Sprosťárny Význam slov a etymologie Křiklavá nespravedlnost Jak Ústavní soud zvítězil nad zdravým rozumem Kouzlo kreativity Nějak ti, miláčku národe, v ústrety neletím Jednou také pravda z úst Hizballáhu Tohle přece nemůžu vyhodit! Kudy na to? II. část Krtek a placebo Digitus impudicus Není dobře člověku samotnému Dramatický trojúhelník Muž, který otočil kormidlem psychoterapie Nespavci - 120 hodin spánkové deprivace O dvou věrných družkách Funkční poruchy - crux medicorum Vzpomeňme na Rudolfa Těsnohlídka Anamnéza Lenost - matka pokroku Herbert J. Freudenberger (1926-1999) - autor termínu "syndrom vyhoření" Očekávání Netřeba praseti řidičáku Lze pomoci pitomci? Velkér Trpaslíkové teorie Kdo má uši k slyšení, zacpi si je! Zazní ty nejhnusnější zvuky. Agrese Rituál preskripce Moje stanovisko k eutanazii Hysterie a její vývoj Dráždivý tračník z mého pohledu konzultačního psychiatra Kdo je psychopat a kdo je žvanil Správná výživa - sedm pětin zdraví Příliš mnoho horlivosti škodí! Jak se bránit duševním upírům Jak je todle možný?! Vstoupí konečně psychosomatika do oficiální medicíny? Všude veselo, doma taky… Epidemie strachu Kdo má koho? Ztracen v obchodním domě se vzpomínkami Všechna naše "já" Sůl nad zlato pro potravinářské a farmaceutické firmy; pro lidi ne De morbo telephonico Co nám zanechal Freud (kromě tohoto kanape) Přitažlivost nevolnictví Sebevražední atentátníci.