Myslenie západnej civilizácie

Cena: Info v obchode Do obchodu

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Dejiny filozofie, smery

Myslenie západnej civilizácie sa venuje predovšetkým vzťahu náboženstva a filozofie v jednotlivých historických obdobiach od čias Platóna po dnešok. Predstavuje autorov a zástancov rôznych filozofických smerov v kontexte doby a porovnáva ich chápanie Boha, zmyslu existencie človeka a iných otázok s kresťanským ...viac

Najprezeranejšie produkty v kategórií Dejiny filozofie, smery

Myslenie západnej civilizácie sa venuje predovšetkým vzťahu náboženstva a filozofie v jednotlivých historických obdobiach od čias Platóna po dnešok. Predstavuje autorov a zástancov rôznych filozofických smerov v kontexte doby a porovnáva ich chápanie Boha, zmyslu existencie človeka a iných otázok s kresťanským učením. Vysvetľuje filozofické koncepcie a názory viac ako štyridsiatich najvýznamnejších mysliteľov v dejinách západnej civilizácie, ako aj základné filozofické a teologické pojmy a smery, napr. existencializmus, feminizmus, paranormálne javy ap. Myslenie západnej civilizácie pomáha čitateľovi získať prehľad v jednotlivých oblastiach filozofie či teológie a uprostred toľkých názorov, presvedčení, hodnotových orientácií a zmien v dnešnej spolocnosti rozlišovať, o čo naozaj ide: odkiaľ konkrétne ponímanie pochádza a kam smeruje. Text je tematicky rozdelený do 16 častí a 48 kapitol. Kniha obsahuje aj index, terminologický slovník a námety na premýšľanie, ktoré čitateľovi pomôžu hlbšie preniknúť do problematiky kapitoly, samostatne zaujať stanovisko, formulovať svoj názor a hľadať riešenie problému. Z OBSAHU: Ako a čo môžeme poznať? Epistemológia Kto som? Otázka identity Existuje Boh? Filozofia náboženstva Cesty k poznaniu. Racionalizmus a empirizmus Prečo existujeme? Existencializmus Všetko je v mysli? Psychológia Ako usporiadať spolocnosť? Politológia Je človek mierou všetkých vecí? Humanizmus Kto je Ježiš? Osoba Krista Aké postavenie má Biblia? Problém výkladu Majú prírodné vedy odpoveď na všetko? Veda a viera Povaha významu. Skepticizmus a pluralizmus Kde sú hranice skutočnosti? Paranormálne javy Boh Otec alebo Boh Matka? Feminizmus Všetko sa dá? Relativizmus verzus istota Renesancia alebo sebaklam? Myslenie New Age SOKRATES PLATÓN ARISTOTELES ORIGENES ATHANASIOS AUGUSTINUS ANSELMUS TOMÁŠ AKVINSKÝ ERAZMUS ROTTERDAMSKÝ MACHIAVELLI LUTHER KALVÍN DESCARTES PASCAL LOCKE BERKELEY HUME KANT MILL FEUERBACH DARWIN KIERKEGAARD MARX JAMES NIETZSCHE FREUD RUSSELL JUNG EINSTEIN BARTH WITTGENSTEIN HEIDEGGER LEWIS LACAN ROGERS SKINNER SARTRE BONHOEFFER MASLOW FOUCAULT.

Prezrite si ďalšie Dejiny filozofie, smery, najprezeranejšie produkty N/A alebo najlacnejšie Dejiny filozofie, smery.