Moderná edukácia v ošetrovateľstve

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Ďalšia odborná literatúra

ÚVOD.Problematika edukácie v ošetrovateľstve má kľúčové postavenie pri dosahovaní zmien v poznaní a správaní pacientov, rodín a komunít. Pomáha ľuďom mať zdraviu prospešné správanie v ich každodennom živote, posilňuje kompetencie a sebadôveru pacienta a rozvíjanie jeho vlastných schopností.Touto monografiou ...viac

Je nám ľúto. Tento produkt nieje aktuálne v ponuke žiadneho e-shopu na Pricemánii.

Najprezeranejšie produkty v kategórií Ďalšia odborná literatúra

Popis

ÚVOD.Problematika edukácie v ošetrovateľstve má kľúčové postavenie pri dosahovaní zmien v poznaní a správaní pacientov, rodín a komunít. Pomáha ľuďom mať zdraviu prospešné správanie v ich každodennom živote, posilňuje kompetencie a sebadôveru pacienta a rozvíjanie jeho vlastných schopností.Touto monografiou by sme chceli prispieť k rozšíreniu poznatkov z oblasti edukácie v ošetrovateľstve a podporiť zdravotníckych profesionálov v edukačných aktivitách zameraných na celkové zlepšenie kvality života pacientov, rodín a komunít s pozitívnym efektom na spokojnosť pacientov s ošetrovateľskou starostlivosťou. Vyzdvihujeme edukáciu orientovanú na rešpektovanie a úctu k osobnosti každého jednotlivca, k jeho ľudskej dôstojnosti a spôsobilosti rozhodovať o sebe.Edukačná rola sestry sa v súčasnosti pokladá za jednu z dôležitých kompetencií a zodpovedností ošetrovateľskej profesie. Registrované sestry majú edukáciu pacientov vymedzenú aj v legislatívnych dokumentoch Slovenskej republiky. Podľa zákona o zdravotnej starostlivosti a vyhlášky o rozsahu ošetrovateľskej praxe súčasťou ošetrovateľskej starostlivosti o pacientov je edukácia, keď "sestra edukuje osobu, rodinu alebo komunitu o ošetrovateľskej starostlivosti s dôrazom na sebestačnosť, poskytuje.informácie súvisiace s poskytovaním ošetrovateľskej starostlivosti v potrebnom rozsahu osobe, rodine alebo komunite".V úsilí o komplexné a všeobecné spracovanie problematiky edukácie v ošetrovateľstve boli do publikácie zaradené tieto oblasti: vymedzenie témotvorných pojmov, edukačné teórie a modely, motivácia, posudzovanie, diagnostika, plánovanie, realizácia a hodnotenie edukačného procesu, edukácia na podporu zdravia, sociálne a multikultúrne aspekty edukácie, edukačné programy v komunite, procesuálne riadenie edukácie s využívaním mapy starostlivosti, ako aj možnosti edukácie prostredníctvom informačných technológií a zdrojov edukácie na internete.Edukácia v ošetrovateľstve má svoje špecifiká v aplikácii na rôzne oblasti problémov súvisiace so zdravím a s chorobou, kultúrou či s vekom jednotlivcov, rodín a komunít, ktoré by svojím rozsahom presiahli rámec publikácie, preto si autorský kolektív neuplatňuje nárok na vyčerpávajúci pohľad na všetky aspekty ošetrovateľskej edukácie a rovnako rešpektuje aj sociálne, ekonomické a politické determinanty, ktoré určujú.očakávania v tejto oblasti s ohľadom na demografický vývoj a meniaci sa charakter poskytovaných zdravotníckych služieb.OBSAH.1 Moderná edukácia v ošetrovateľstve.1.1 Vymedzenie témotvorných pojmov.1.2 Edukácia v ošetrovateľstve.1.3 Edukačná rola sestry.1.4 Determinanty edukácie v ošetrovateľstve.1.5 Edukačný proces v ošetrovateľstve.1.5.1 Prekážky v edukačnom procese.1.6 Význam edukácie v ošetrovateľstve.2 Edukácia pacienta v podpore zdravia.2.1 Definovanie pojmov: zdravie, podpora zdravia, prevencia chorôb, udržiavanie zdravia.2.1.5 Ďalšie významné definície pojmov.2.2 Kompliancia ako rámec podpory zdravia.2.3 Modely zdravia a modely podpory zdravia.3 Edukačné teórie a modely edukácie.3.1 Behaviorálne teórie učenia (klasické a operačné podmieňovanie).3.2 Kognitívne teórie učenia (modely vyučovania).3.3 Psychosociálne edukačné modely a teórie.3.4 Metóda humanitnej interpretácie.3.5 Teória rodovej diferenciácie.4 Motivácia v edukácii pacienta.4.1 Definície pojmu motivácia.4.2 Charakteristika a druhy motivácie.4.3 Správanie, motív, potreba.4.4 Incentíva, vonkajšie motivujúce podnety.4.5 Teórie a modely motivácie.4.6 Uspokojovanie potrieb.4.7 Motivácia v edukačnom procese.4.8 Praktické námety na vytváranie a posilňovanie motivácie pacienta.5 Sociálne a multikultúrne aspekty edukácie.5.1 Etnicko-kultúrne aspekty edukácie v ošetrovateľstve.5.2 Demografické faktory a životný štýl v edukácii.5.3 Sociálne charakteristiky – rešpektovanie sociálnej triedy, rodiny a komunity v edukácii.5.4 Očakávania od zdravotnej starostlivosti.6 Posúdenie v edukačnom procese.6.1 Obsah edukačného posúdenia.6.2 Príprava na edukačné posúdenie.6.3 Ako identifikovať deficity vo vedomostiach a zručnostiach.6.4 Realizácia edukačného posúdenia v klinickej praxi.7 Plánovanie, realizácia a hodnotenie edukácie v ošetrovateľstve.7.1 Plánovanie edukácie v ošetrovateľstve.7.2 Realizácia edukácie v ošetrovateľstve.7.3 Hodnotenie edukácie v ošetrovateľstve.8 Zdroje edukace pacientů na internetu a e-learningové strategie v edukaci pacientů.8.1 Důvody a motivace pro implementaci online edukace pacientů.8.2 E-learning v edukaci pacientů.8.3 Plánování online edukace pacientů.8.4 Druhy online edukačních médií a prostředků pro pacienty.8.5 E-learningové kurzy pro pacienty.8.6 Praktická doporučení pro úpravu studijních materiálů v e-learningovém kurzu.8.7 Rizika e-learningové edukace pacientů.8.8 Budoucnost ICT technologií v edukaci pacientů.9 Edukačné programy v komunite.9.1 Posudzovanie potrieb komunity.9.2 Plánovanie a implementácia edukačných programov.9.3 Modely podpory zdravia pre komunity.9.4 Miesto a prostredie edukácie.9.5 Organizačné formy, metódy a prostriedky edukácie v komunite.9.6 Niektoré programy a projekty na podporu zdravia komunity (národná úroveň).9.7 Vyhodnotenie edukačných programov.10 Procesuálne riadenie edukácie.10.1 Care management.10.2 Case management.10.3 Caseload management.10.4 Porovnanie systémov caseload management, case management a care management.10.5 Integrácia edukácie do systému case management.10.6 Faktory ovplyvňujúce proces edukácie v rámci systému case management.10.7 Manažment zmeny, hodnotenie efektívnosti edukačného programu, výskum.

Reklama

Reklama