Paříž

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Cestovanie, sprievodcovia

Miroslav Šašek, jeden z najslávnejších českých emigrantov, svetobežník, maliar a ilustrátor, je u nás na Slovensku takmer neznámy. Pôvodným povolaním architekt odišiel z Československa v roku 1947 študovať do Paríža, odkiaľ sa už domov nikdy nevrátil. Neskôr pôsobil niekoľko rokov ako redaktor Slobodnej ...viac

Najprezeranejšie produkty v kategórií Cestovanie, sprievodcovia

Miroslav Šašek, jeden z najslávnejších českých emigrantov, svetobežník, maliar a ilustrátor, je u nás na Slovensku takmer neznámy. Pôvodným povolaním architekt odišiel z Československa v roku 1947 študovať do Paríža, odkiaľ sa už domov nikdy nevrátil. Neskôr pôsobil niekoľko rokov ako redaktor Slobodnej Európy v Mníchove. Na sklonku päťdesiatych rokov ponúkol londýnskemu nakladateľstvu Allen prvú knižku z radu slávnych ilustrovaných sprievodcov pre deti This is... To je Paríž. Podľa vlastných slov kreslil ,,Paríž raz celkom inak... Paríž taký, aký skutočne je. Aký som ho videl, keď som tak prvý raz prišiel, a ako ho vidím i teraz... " Podľa svedectva jeho redaktora sa na knihe nemusela meniť ani čiarka a putovala priamo do tlačiarne. This is Paris s jeho ilustráciami i textom vyšla v Londýne v roku 1959, čoskoro nato aj v nakladateľstve McMIllan v New Yorku. Po Paríži nasledovali ďalšie metropoly a štáty. Šaškove knihy boli s úspechom prekladané: vychádzali v desaťtisícových nákladoch vo Francúzsku, v Taliansku, Nemecku, Španielsku, Južnej Amerike, Japonsku i Škandinávii a priniesli svojmu autorovi rad ocenení. Od roku 2003 vychádzajú ich reedície a Šaškove knihy dnes zažívajú celosvetový návrat. Slovenský preklad