Ako funguje veda

Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Biológia

Kniha popisuje rôzne spôsoby, akými vedci odpovedajú na zložité otázky, a to či už pomocou experimentov, komparatívnych pozorovaní a matematických modelov, analýzou príčin alebo integrovaním výsledkov viacerých štúdií. Kniha si zaslúži široký okruh čitateľov – nielen zvedavých ľudí, novinárov píšucich ...viac

Najprezeranejšie produkty v kategórií Biológia

Kniha popisuje rôzne spôsoby, akými vedci odpovedajú na zložité otázky, a to či už pomocou experimentov, komparatívnych pozorovaní a matematických modelov, analýzou príčin alebo integrovaním výsledkov viacerých štúdií. Kniha si zaslúži široký okruh čitateľov – nielen zvedavých ľudí, novinárov píšucich o vede, politikov a pracovníkov verejných inštitúcií, ktorí robia praktické rozhodnutia na základe viacznačných vedeckých dôkazov, ale aj aktívnych vedcov a najmä študentov prírodných a spoločenských vied, medicíny, filozofie aj práva, pretože je hodnotným zdrojom informácií o tom, čo solídna veda je a čo nie. Určite patri do zoznamu povinnej literatúry univerzitných i verejných knižníc. Obrovskú službu našim čitateľom urobil Roman Mezencev, slovenský vedec pôsobiaci v USA, a to vynikajúcim prekladom, s doplňujúcimi poznámkami a vysvetlivkami. Autor je profesor biológie na Univerzite v Nevade, kde prednáša v odboroch ekológie, biológie, mamaliológie a metodológie. Za svoju pedagogickú a vedeckú prácu získal viacero prestížnych ocenení. ".veda je stále prebiehajúci proces, v ktorom často najvýraznejším príznakom pokroku je to, že výsledky experimentu alebo pozorovania vedú k novým otázkam. Práve preto je veda fascinujúcim zdrojom satisfakcie pre vedcov, ale zároveň prináša aj významnú dilemu: ako dokážeme urobiť čo najlepšie praktické, ale aj etické rozhodnutia na základe neúplného vedeckého poznania?S. H. Jenkins.

Prezrite si ďalšie Biológia, najprezeranejšie produkty N/A alebo najlacnejšie Biológia.