Vyberte si seriózneho predajcu


Nákup cez internet je obvykle lacnejší, pohodlnejší a mal by byť rovnako bezpečný ako nákup v bežnom (kamennom) obchode. Aby bolo vaše nakupovanie cez internet naozaj bezpečné a bezproblémové, pripravili sme pre vás niekoľko tipov

Ak ste o internetovom obchode, v ktorom sa chystáte nakúpiť, ešte nepočuli, prečítajte si príspevky iných užívateľov, čím viac ich je k dispozícii, tým lepší obraz si môžete o spoľahlivosti obchodu vytvoriť. Ak je pri obchode napr. 30 komentárov, z ktorých 95 % je pozitívnych, je pravdepodobné, že obchod je spoľahlivý. Platí to samozrejme aj naopak. Názory hľadajte cez Google alebo ostatné vyhľadávače, prípadne využite diskusné fóra na to určené.

1. Skontrolujte, či internetový obchod uvádza kompletné kontaktné údaje

Seriózny predajca obvykle uvádza dostatok kontaktných údajov, najmä telefonické kontakty, e-mail, adresu, obchodné meno spoločnosti. Budete mať istotu, že v prípade potreby sa vždy budete mať na koho obrátiť.

2. Dodacie podmienky

Vždy si predtým, ako tovar objednáte, skontrolujte dodacie lehoty, aby ste mali istotu, že tovar dorazí načas. V prípade, že vás obchod priebežne neinformuje o stave vašej objednávky, prípadne máte pochybnosti, priebežne obchod kontaktujte, najlepšie telefonicky.

3. Zvažujte celkové náklady

Pred nákupom si vždy overte náklady na dopravu tovaru (resp. možnosť osobného odberu tovaru). Od určitej sumy býva často doprava bez poplatku.


4. Preštudujte si reklamačný poriadok predajcu

Informujte sa, či a za akých podmienok je tovar možné reklamovať a ako treba postupovať v prípade reklamácie.

5. Pri platbe dbajte na bezpečnosť

Pri všetkých druhoch platby dôkladne skontrolujte správnosť zadaných údajov.

6. Vytlačte a uschovajte všetky dokumenty

Ako náhle uskutočníte nákup, mali by ste obdržať potvrdenie vašej objednávky. Odporúčame toto potvrdenie vytlačiť a uschovať, napr. pre prípad keď budete chcieť zistiť stav vybavovania vašej objednávky.
Poznajte vaše práva

V zmysle ustanovenia § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji (zákon č. 108/2000 Z. z.) máte právo od takto uzavretej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 7 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, pričom je nevyhnutné, aby bol v uvedenej lehote Váš list o odstúpení od zmluvy doručený predávajúcemu. Toto právo máte aj v prípade, ak ste si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihli osobne priamo u predajcu.

Viac informácií nájdete napríklad na stránke práva spotrebiteľa